به پایان سلام کنیم؟ / معرفی کتاب نئوبانک ۲ توسط کسی که نیست

این روزها هوش مصنوعی به نقل محافل تبدیل شده است؛ با شروع به کار ChatGPT این روزها جایی نیست که کسی درباره کارکردهای شگفت‌انگیز این ابزار صحبت نکند. هرچند به نظر می‌رسد هنوز در ابتدای راه هستیم ولی آن چه که این روزها در حال رخ دادن است را پیش از این فقط در خیال تصور می‌کردیم. تصور ماشینی که از او درباره هر چیزی بپرسیم پاسخ‌هایی می‌دهد که همه انگشت‌به‌دهان می‌مانند. به نظر می‌رسد هوش مصنوعی در حال تغییر دادن همه چیز است و بعد از سال‌ها به مرور برخی دستاوردهای قابل لمس هوش مصنوعی در حال رخ‌نمایی هستند.

ما در انتشارات راه پرداخت همیشه به استقبال فناوری‌های نو رفته‌ایم و تا امروز ۴ کتاب در زمینه هوش مصنوعی منتشر کرده‌ایم که به صورت مستقیم درباره هوش مصنوعی هستند. ما هم تصور می‌کنیم این تازه ابتدای راه است و این فناوری و ابزارهای مرتبط با آن به مرور بالغ‌تر و قوی‌تر و تاثیرگذارتر می‌شوند. اولین تاثیر این ابزارها هم تغییر در سبک زندگی و شیوه کار کردن ماست؛ بسیاری از شغل‌هایی که امروز وجود دارد در آینده نزدیک نابود می‌شوند؛ همان‌گونه که تا پیش از این بسیاری از شغل‌ها از بین رفت، در آینده نزدیک هم بسیاری از کارها به شیوه دیگری انجام می‌شود که یعنی بسیاری از شغل‌ها به تاریخ می‌پیوندند.

این روزها ابزارهای زیادی در زمینه هوش مصنوعی در حال توسعه است و هر روز به تعداد آنها اضافه می‌شود. بعضی از آنها حتی می‌توانند مقاله بنویسند و پاسخ پرسش‌ها را با دقت قابل قبولی بدهند. در یکی از آنها می‌توان متنی را به ماشین داد و ماشین آن را به فردی می‌دهد که وجود ندارد و ماشین متن را به کمک فردی که وجود ندارد به ما تحویل می‌دهد. البته این ابزارها فعلا در زبان فارسی چندان قوی نیستند ولی خروجی آنها حتی در این سطح هم قابل قبول و البته جالب توجه است.

از شما دعوت می‌کنم معرفی کتاب در حال انتشار نئوبانک ۲.۰ را ببینید؛ این کتاب به زودی توسط انتشارات راه پرداخت منتشر می‌شود.

1 دیدگاه برای “به پایان سلام کنیم؟ / معرفی کتاب نئوبانک ۲ توسط کسی که نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *